روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - جمعه ٢۸ فروردین ۱۳۸۸

 راستش زندگی بدون دنیای ماشین ها غیر قابل تصوره برای من!!حتی فکرش هم آزاردهنده هست!!از عکس های دوران کودکی که همیشه یا کنار یک ماشین یا داخل یک ماشین بودم و یا اینکه یه ماشین دستم بوده بر میاد که واقعا دیونه ی این موجود آهنی باشم!!!نیشخندهر ماشینی که می دیدم باید اسمشو یاد می گرفتم!!!بی برو برگردگاوچران

               

مدتی هست که سال سوم دانشگاهمون شروع شده و همه ی سال بالایی ها می گفتند که امسال دخلمون اومده!که به عینه داره بهمون ثابت میشه!هنوز هیچی نشده باید یک موتور تک سیلندر بنزینی طراحی کنیم!فقط حساب کردنش حدود 60 تا 70 برگه ی A4 می طلبد!ولی چون به ماشینا ربط داره و پایه ی موتور خودرو هست واقعا حیجان انگیزه!البته با تموم سختی هاش!!

             

عکس بالا مدل جدید هوندا آکورد هست که واقعا بی نظیر است و البته خیلی گرانتر از مدل قبلیش!این یکی از ماشینهای مورد علاقه ی من استبغل

           

این هم سوبارو ایمپرزا اس تی آی.خودرویی که به یکی کمک یکی از راننده های رالی طراحی شده تا بتونه حداکثر قدرت را در پیچ ها و رانندگی اسپورت نشون بده . . .

ولی عجب عشقیه عشق ماشین . . .خوشمزه

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - دوشنبه ٢٤ فروردین ۱۳۸۸

اینجا سرزمین آفتاب!و سرزمینی که شکوفه های گیلاسش معروف است!البته این درخت گیلاس نمی دهد فقط شباهت به شکوفه های درخت گیلاس دارد و نامش ساکورالبخند

با تشکر

تاکاشی

 

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ٢۳ فروردین ۱۳۸۸

 این دو هفته که نبودم اسباب کشی داشتم و یه خونه ی دیگه اجاره کردم و طول کشید تا اینترنتم وصل بشه!تو این مدت که اینترنت نداشتم اتفاقات زیادی افتاده از جمله تو ایران و صنعت و جاهای دیگه!!

 همینطور که می دونید خودرو سازها وضیعت خوبی ندارند و فروش آنها کاهش پیدا کرده و هر خودرو ساز به دنبال راهکاری برای حل این مشکل است.از جمله این اقدامات می توان از اخراج تعدادی از کارکنان ،کاهش ساعات کاری و برکناری و تعویض روئسای شرکت ها مانند جنرال موتورز و شرکت پژو سیتروئن.در ایران هم این اطفاقات روی داده ولی در ایران مانند کشورهای دیگر بحران آنچنانی وجود ندارد ولی فروش و قیمت کاهش پیدا کرده است.

 مهمترین خبری که وجود دارد برکناری منوچهر منطقی و جایگزینی جواد نجم الدین به جای اوست که تنها مدت کوتاهی بعد از اعلام برنامه ی کاری سال 88 در ایران خودرو توسط منطقی رخ داد که قابل تامل است.منطقی از کارنامه ی نسبتا خوبی برخوردار است مانند دو خودروی ملی و ایجاد سایت های خارج از کشور.البته نجم الدین هم مدیر عامل مگا موتور بوده و قبل از اینکه به سمت مدیرعاملی برسد در مرکز تحقیقات ایران خودرو مشغول بوده و در زمان مدیر عاملی او در مگا موتور،موتور پایه گازسور ایران خودرو ،موتور مینیاتور سایپا و موتور تندر 90 در مگا موتور تولید شده است.

 به نظر من مهمترین اتفاقاتی که امسال می توان انتظار آن را کشید معرفی و ورود به بازار دومین خودروی ملی ایران خودرو ایکس12 ،تولید و ورود به بازار رنو مگان 2000 تولید داخل که هم اکنون مجوز های آن از رنو اخذ شده و تولید آن آغاز شده که قیمت آن از مگان 2000 وارداتی که 31 میلیون تومان است ارزان تر خواهد بود.همچنین مگان 1600 E2 که فول آپشن است اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - شنبه ۸ فروردین ۱۳۸۸

 اواخر سال گذشته ی میلادی در دانشگاه ما یک فستیوال خودروهای کلاسیک برگزار شد که تعداد زیادی خودروی کلاسیک از دور و نزدیک جمع شدند کنار هم و مناظری دل انگیز ایجاد کردند!

چند ماه قبل از فستیوالوقتی برای اولین بار پوستر را در بورد دانشگاه دیدم ،فکر کردم حالا چندتا ماشین قدیمی که همه رو هم قبلا تو خیابان دیدم کنار هم جمع می کنند و اسمشو میزارند فستیوال خودروهای کلاسیک!!این تفکر از اونجایی نشات میگیره که دانشگاه ما در یک شهر کوچک در فاصله ی حدود 150 کیلومتری توکیو واقع شده و در واقع دانشکده ی مهندسی هست که دانشجویان پس از طی سال اول دانشگاه در دانشکده ی دیگری که در شهر دیگری واقع شده به این شهر می آیند و 3 سال دیگر و همچنین تا مقطع دکترا و بالاتر در این دانشکده ادامه ی تصیل می دهند و چون من اولین سال حضورم را در این دانشگاه طی می کردم از فستیوال سال گذشته خبری نداشتم!

 

نیسانGT-R

 در روز فستیوال وقتی به دانشگاه رسیدم واقعا از تعداد اتومبیلهای حاضر متعجب شدم!و عجب خودروهایی!!!بعضی هایشان را فقط در عکس دیده بودم و برایم بسیار جالب بود!

بد ندیدم که شما هم از این فستیوال بازدید کنید،البته در عکس هایی که در زیر می آیدنیشخند

 فیات 600 آبارت

این یک دستگاه بی ام و هست که در به همراه فرمان باز شده و در دیگر که در عقب هست برای قرار دادن وسایل در صندوق عقب به کار می رود!البته باید عرض کنم که یک مدل دیگر از این خودرو وجود دارد که 2 در دیگر نیز دارد که برای ورود و خروج سرنشینان به ردیف دوم صندلی هاست که این خودرو فاقد آن است.

داتسون

ام جی،خودرو ساز اینگلیسی که شاید در ایران کمتر با آن برخورد داشته ایم.

لوتوس با بدنه ای بسیار زیبا

مرسدس بنز اس ال با درهای گالوینگ

در آخر باید به عرض برسانم که به مدت 2 هفته قادر به آپ کردن نخواهم بود که امیدوارم خواهد بخشید.

با تشکر

تاکاشی

 

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ٦ فروردین ۱۳۸۸

دقیقا در روز سال نو فرصتی دست داد تا سری به یک کافه بزنم!البته نه یک کافه ی معمولی!!کافه ی مورد نظر ،کافه فیات است.کافه ای که در طبقه ی اول آن یک دستگاه فیات 500 که اتفاقا ماشین سال 2008 در چند کشور اروپایی شده قرار داده شده و طبقه ی دوم آن محلی برای استراحت و نوشیدن قهوه است!ولی در روزی که ما رفتیم ،در طبقه ی دوم یک پارتی برگزار می شد که اولا 2000 ین ورودی داشت که اگه از پولشم بگزریم بعید می دونم چیز بدرد بخوری که ما بتونیم بخوریم یا بنوشیم! گیر بیاد!به همین خاطر رفتن به طبقه ی دوم را به مراجعت بعدی واگذار کرده و به خودروی فیاتی که در محل بود پرداختیم!

این خودرو نه یک فیات معمولی بلکه یک فیاتی بود که با همکاری با شرکت معروف و معتبر دیزل که در صنعت پوشاک نامی آشناست تولید شده است.البته موتور همان موتور است ولی در داخل کمی قضیه فرق می کند.رنگ تریم داخل کمی فرق داشته و بر روی تودوزی هم نام دیزل خودنمایی کرده و این تغییرات به داخل محدود نشده و در خارج خودرو هم قطعات اضافه به همراه رینگ مخصوص خودنمایی می کند.

رنگ هایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده سه رنگ سبز دیزل،برنزی دیزل و مشکی کراس اوور است که خودروی مورد بحث در کافه به رنگ سبز بود گه فکر میکنم بهترین و زیباترین رنگ آن است.

رفتار مسئولین آنجا هم بسیار قابل تحسین بود و آنها با دادن اطلاعات و همچنین بروشور های مختلف برخورد بسیار خوبی داشتند،یادم می آید که یک بار در نمایشگاه آئودی برخورد به قدری سرد بود که با خودم عهد کردم اگر میلیاردر هم شدم سراغ آئودی نرم به هیچ وجه!!!!!

نمی تونم صبر کنم تا یه روز دیگه بتونم برم و کافه رو هم ببینم!!!!نیشخند

نویسنده: تاکاشی - دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۸۸

در مطلب قبلی اشاره ای کردم به پیست اتومبیلرانی که متعلق به هوندا هست و البته باید بگم که در کنار این پیست یک مجموعه ی خودرو های قدیمی و مجموعه ای از موتور سیکلت های قدیمی و کلاسیک قرار دارد که در روزی که به محل مورد نظر رفته بودیم از این مجموعه هم دیدن کردیم!

این مجموعه در یک ساختمان سه طبقه در محلی سرسبز و خارج از شهر در کنار پیست تویین رینگ قرار گرفته است.این مجموعه یک سال بعد از افتتاح پیست برای بزرگداشت 50 سالگی کمپانی افتتاح شد.در داخل علاوه بر خودروهای معمولی هوندا،خودروهای مسابقهای و همچنین موتورسیکلت های مسابقه ای هم نگهداری می شوند.

در طبقه ی اول در روبروی در ورودی یک دستگاه خودروی فرمول و یک موتورسیکلت مسابقه ای و همچنین یک کوپه کابریولت S800 قرار دارد و در پشت سر آن هم محصول جدید هوندا آکورد و یک دستگاه فریید که یک مینی ون بر پایه ی هوندا جاز است قرار دارد.همچنین در یک قسمت خودروهایی کلاسیک از کشورهای مختلف مانند آلمان،فرانسه،اینگلیس و آمریکا موجود است.علاوه بر خودروی هوندا چند خودرو هم از خودروسازهای دیگر ژاپن مانند مزدا،سوزوکی و میستوبیشی هم قرار دارد که دیدنشان بسیار جذاب هست.

 در قسمت دیگر از این طبقه مغازه و کافی شاپ هم هست تا بتوانید هم یک یادگاری بخرید و هم با نوشیدن قهوه خستگی از تن به در کنید.

در طبقه ی دوم خودروهای قدیمی و متور سیکلتهای هوندا نگهداری می شود.در اینجا همچنین به اتومبیلهایی که در دهه ی نود وارد ایران شدند مانند آکورد هم نگهداری می شوند.همچنین در قسمت موتورسیکلت هم به موتور سیکلت بسیار آشنای هوندا 125 سی سی که ما در ایران بیار میبینیم هم بر خوردم کهنکته ی قابل توجه سال ساخت آن بود که به سال 1975 بر می گشت!من فکر نمی کردم که تا این حد قدیمی باشد!!

در طبقه ی سوم هم خودروهای مسابقه ای و موتورسیکلت های مسابقه ای هوندا نگهداری می شود.در اینجا شما می توانید انواع خودروهای مسابقه ای و حهمچنین سیر تکاملی خودروهای فرمول را ببینید و باید در نظر هم داشته باشید مه هوندا دیگر قادر به ادامه در عرصه ی مسابقات فرمول نیست و در حال فروش تیم خودش هست!این هم قسمت غم انگیز این ماجرا!!!

در آخر یک عدد تی شرت با تصویر هوندا و یک عدد پوستر خریده و با خاطره ای خوش این محل را ترک کردیم.

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :