روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

 این خبر را از ایسنا بخوانید:

توقف طرح خروج خودروهای فرسوده

ایسنا - علیرضا چلویی، رییس کمیته بازیافت خودرو اتحادیه صنایع بازیافت ایران ، با بیان این مطلب گفت: تقریبا از اواخر فروردین امسال و همزمان با متوقف شدن پرداخت نقدی، اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده نیز به حالت تعلیق درآمد.

 

وی افزود: فعالیت کنونی صنایع بازیافت خودرو مربوط به خودروهای اسقاطی ماه‌های گذشته است که در انبارها انباشت شده‌ و به زودی نیز به پایان می‌رسند. او با بیان اینکه با وجود وعده‌های دولت، پرداخت نقدی در طرح خروج خودروهای فرسوده متوقف شده است، عنوان کرد: بر اساس آن چیزی که به ما اطلاع داده شده است، اجرای طرح‌ خروج خودروهای فرسوده معطل ابلاغ مصوبه مربوط به تخفیف گمرگی بابت گواهی اسقاط توسط معاون اول رییس‌جمهور است. رییس کمیته بازیافت خودرو اتحادیه صنایع بازیافت ایران یادآور شد: در سال‌های گذشته نیز مصوبه مربوط به تخفیف گمرک گواهی اسقاط اجرا می‌شد که بر اساس آن به خودروسازان برای واردات قطعه حدود 5/1میلیون تومان تخفیف داده می‌شد. چلویی با بیان اینکه ابلاغ نشدن این مصوبه اشتغال حداقل 4‌هزار نفر را به خطر انداخته و این موضوع جای گله دارد، گفت: در صورت ادامه روند کنونی، برنامه از رده خارج کردن 600‌هزار دستگاه خودروی فرسوده در سال جاری قطعا محقق نخواهد شد.

 واقعا یعنی برایشان زندگی این 4 هزار نفری که شغلشان به خطر می افتد اهمیتی ندارد؟؟؟در حالی که یکی از بزرگ ترین مشکلات ما بیکاری است.اسقاط خودروها علاوه بر ایجاد شغل باعث می شود که ما شهر پاکیزه تری داشته باشیم،ماشین های نو،بهتر و ایمن تری داشته باشیم و به همین نسبت هم کشته های کمتری در تصادفات داشته باشیم. 

          

امیدوارم که مسئولین یکم بیشتر به این موضوع توجه کنند.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ٢٧ اردیبهشت ۱۳۸۸

مدتی پیش یکی از دوستان از توکیو به شهر ما آمد و ما هم بیکار ننشستیم و رفتیم یک ماشین کوچولو اجاره فرمودیم تا به دیدن یک جای دیدنی برویم!جایی که برای دیدن انتخاب کردیم یک منطقه ی کوهستانی بود به نام آکاگی!

          

این منطقه ی کوهستانی در استان گونما در فاصله ی(فاصله ی حدودی) تقریبا 130 کیلومتری از توکیو واقع شده و از مجموعه ی چندین کوه تشکیل شده.در حالی که در حدود سه هفته پیش به این منطقه رفتیم ولی هنوز برف های آب نشده موجود بود.در بین این کوه ها یک دریاچه و یک معبد وجود دارد که با آن رنگ قرمز، دیدنش خالی از لطف نبود!

          

          

ماشینی که ما اجاره کردیم اصلا جالب نبود!یک هاچ بک کوچک با یک موتور بسیار کوچک تر!در ژاپن به خاطر انواع و اقسام مالیات هایی که باید برای یک خودرو بپردازید به صرفه است که ماشین موتورش حجم کمی داشته باشد تا هم مالیات کمتری بپردازید و هم بیمه تان ارزان تر شود!حتی پرفروش ترین خودروی سال ژاپن در سال گذشته هم از این دست خودروها بود!یک خودرو با موتور 660 سی سی!!!!!!من جای دیگه از دنیا سراغ ندارم و یا حداقل نشنیدم که ماشین هایی با موتورهایی به این کوچکی در این طیف وسیع مورد استفاده قرار گیرد!!

          

این یک دایهاتسو موو هست که در حدود 55 اسب بخار نیرو تولید می کند!از این بدتر به ذهن خطور نمکند ولی در این گرانی بنزین و بیمه و مالیات می تواند بهترین گزینه برای جابجایی درون شهر باشد.

          

پ.ن.همین رو کم داشتیم!!!!آمفولانزای خوکی به ژاپن رسید!!!!استرس

پ.ن.این سردرد لعنتی چرا خوب نمی شه؟؟؟!!!!!آخ

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - جمعه ٢٥ اردیبهشت ۱۳۸۸

 و اما ماشین!دنیای زیبای خودروها!!برای اینکه از غافله ی اخبار جهان خودرو عقب نمانم ،مدتی پیش تصمیم گرفتم تا اشتراک یک مجله را بگیرم که هر ماه از تازه ترین خبر ها مطلع بشوم.البته قبل از این اشتراک مجله ماشین از ایران رو گرفتم و الان حدود بیش از 1 سال و نیم هست که مجله ماشین را هر ماه می خونم.مجله ای که اشتراکش رو گرفتم ،مجله ی معروف اینگلیس Top Gear هست.قبلا در مورد برنامه ی تلویزیونی Top Gear در وبلاگ نوشتم که اگر صلاح دیدید یک نگاهی به آن بیندازید.

             

این مجله توسط BBC در اینگلیس منتشر می شود.سه مجری برنامه ی معروف Top Gear هم در این مجله مقاله هایشان به چاپ می رسد و این یکی از دلایلی بود که من این مجله را انتخاب کردم!این سه نفر را واقعا قبولشان دارم و کسانی هستند که اطلاعات زیادی از دنیای خودرو دارند و البته شغلشان ایجاب می کند که مطلع باشند.

             

         

در شماره ی این ماه یعنی ماه می مهمترین مقاله مربوط به STIG راننده ی معروف و راننده ی سابق مسابقات فرمول یک هست که با اتومبیلهای مابقات جی تی رانندگی می کند که واقعا خواندنی است!!از دیگر مقالات می توان به رانندگی با BMW Z4 جدید و لامبورگینی گالاردو اسپایدر و تعداد زیاذی اتومبیل های جدید است!

          

وااااااااقعا خواندنیبغل

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ٢٠ اردیبهشت ۱۳۸۸

 سوبارو،نامی که بسیاری نشنیده اند، ولی اگر شما یک عشق ماشین باشید با این خودروساز ژاپنی حتما آشنا هستید.محصولات سوبارو را در رالی زیاد دیده ایم و شاید معروف ترین مدل هم سوبارو ایمپرزا باشد.

            

 این خودروساز که کار خودش را در سال 1958 آغاز کرده،سال گذشته نیم قرن فعالیت خودش را جشن گرفت.در طول این 51 سال فعالیت،این خودروساز خودروهای خودش را به 80 کشور دنیا صادر کرده ولی هنوز در ایران حضور ندارد،فقط در زمانی که واردات خودرو آزار بود در دهه ی 70 شمسی تعداد اندکی به کشور وارد شد.البته زمزمه هایی از ورود این خودرو به کشور شنیده می شود ولی هنوز اخبار موثقی منتشر نشده است.سوبارو به خاطر موتورهای باکسری که تولید می کند هم بسیار مشهور است.در موتور های باکسر سیلندر به صورت مسطح و در جهت مخالف هم حرکت می کنند.

           

 اولین خودرویی که این خودرو ساز به بازار عرضه کرد یک مینی بسیار کوچک به نام سوبارو 360 بود که چون از یک موتور به حجم 356 سی سی استفاده می کرده،نام آن را 360 گذاشتند.این موتور 2 سیلندر دوزمانه تنها قدر به تولید 16 اسب بخار بود.وزن این خودرو فقط 385 کیلو بود و قادر بود 4 سرنشین را جابجا کند.

           

                   

 سوبارو از سال 1990 وارد رقابت های WRC شد و با مدل لگاسی توانست در سال 93 آغازگر پیروزی های سوبارو در این مسابقات باشد.سوبارو چند سال با لگاسی در این مسابقات شرکت می کرد ولی بعدا از مدل ایمپرزا در این مسابقات شرکت کرد و طومار موفقیت هایش را ادامه داد.متاسفانه در سال گذشته با شدت گرفتن بحران اقتصادی سوبارو تصمیم گرفت که برای همیشه از صحنه ی مسابقت WRC کنار برود.من هم به عنوان یه سوبارو دوست بسیار ناراحت شدم! . . .

           

          

بیش از یک سال پیش با چند نفر از دوستان ژاپنی که یکی شان سوبارو داشت به بازدید از کارخانه ی سوبارو رفتیم.باید بگم که دانشگاه ما در 30 کیلومتری شهری است که کارخانه و دفتر اصلی سوبارو در آن قرار دارد.در این مورد بعدا خواهم نوشت.

 با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ۱٧ اردیبهشت ۱۳۸۸

امروز همونطور که می دانید 7 می است!الان ساعت به وقت محلی 6:30 دقیقه هست و من حدودا یک ساعت پیش تونستم به هر بدبختی که بود رپورت تاریخی تخیلی موتور را به اتمام برسونم و از این لحظه ی تاریخی چند تا عکس گرفتم که ملاحظه می فرماییییید!از خود راضی

دقیقا 72 صفحه!اشکمون رو در آورداوه

دست خط جالبی نیست،به بزرگواری عفو بفرماییدنگران

ساعت 8:40 دقیقه باید ببریم تحویل بدیم!حالا مگه باین چشمای خواب آلود و سر دردی که گرفتم  میشه رفت سر کلاس نشت!حقمه!!!!!ابلهتا من باشم نذارم آخر وقت . . . .خمیازه

پ.ن. امروز روزیست که اینجانب متولد گردیدمنیشخند

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ۱٠ اردیبهشت ۱۳۸۸

 این روزا زندگی سخت شده!!همه جوره از درس بگیری تا . . . !دنیای خودرو هم که خودتون بهتر می دونید اوضاع قاراشمیش می باشد!!نگران

 درس ها هم که هر ورز سخت تر می شود و تعداد رپورت ها هم که باید به استاد تحویل بدهیم ،نجومی!ابلهاین حساب مربوط به موتور هم خیال نداره تموم بشه و آخرین مهلتش 7 می است . . . کمکککککککککیول

اگر بخواهم حالم رو توصیف کنم یه چیزایی میشه تو این مایه ها!!!!

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ٦ اردیبهشت ۱۳۸۸

 داشتم یه خبر می خوندم در مورد پارس خودرو!همون طور که می دونید قرار است که دو خودروی نیسان قشقایی و تی ینا به ترتیب جایگزین رونیز و ماکسیما بشود.

این نیسان قشقایی هست!محصول سال 2007 و با موتوری ٢٠٠٠ سی سی در پارس خودرو به مونتاژ خواهد رسید.

این هم محصول سال 2008 نیسان ،تی ینا هست که پارس خودرو آن را تینا که نام یک گل است می خواند تا کمی ایرانی تر جلوه کندابرو

 تا اینجای قضیه بسیار خوب است تا جایی که متوجه می شوید قرار است انواع مدل های رنو مگان را در داخل تولید کنند!حال می گویید که مشکل کجاست!؟مشکل این است که مدل کاملا جدید آن به تازگی وارد بازار اروپا شده!چرا ما همیشه باید مدل های قدیمیه یک محصول را در کشورمون تولید کنیم؟!یعنی مردم ما استحقاق داشتن بهترین ها نیستند؟؟؟من نمی گویم که مگان بد است!!!هر گز!!!من از طرفداران پرو پا قرص مگان هستم و عقیده دارم در ایران اگر شما 25 تا 30 میلیون تومان پول داشته باشید و بخواهید یک ماشین بخرید بهترین انتخاب چیزی نیست به جز مگان!ولی حالا که ما داریم مذاکره می کنیم و هزینه می کنیم برای برپایی خط تولید چرا برای بهترین و آخرین مدل سرمایه گذاری نکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟کلافه

این هم مدل جدید مگان است!البته هنوز مدل سدان به بازار نیامده و عکس بالایی یک عکسی است که احتمال داده می شود که مدل سدان قیافه ای به این صورت خواهد داشتتشویق

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - چهارشنبه ٢ اردیبهشت ۱۳۸۸

 بالاخره بعد از چندین بار تاخیر،خودروی ملی دوم ایران خودرو یا به عبارتی سومین خودروی ملی ایران پرده برداری شد.این خودرو که قرار بود با نام نوند(که البته من هم نمی دانم چگونه خوانده می شود) معرفی شود که با آن مخالفت شده و با نام رانا که کلمه ای ترکیبی است بر آن نهاده شد.

           

 این خودرو ظاهرا بر پایه ی پلت فرم پژو 206 اس دی بنا شده ولی بسیاری از فطعات مانند گیر بکس،سیستم تعلیق و بعضی دیگر از از قطعات پلت فرم از نو طراحی یا بهینه سازی شده است.در واقع این پروژه همان پروژه ی نیو پیکان بوده که چند سال پیش طرح آن به کمک استودیوی معروف ایتالیایی طراحی شده بود که به علت نداشتن صرفه ی اقتصادی کنار گذاشته شد و به جای آن خودروی 206 اس دی تولید گردید.

            

قسمت جلو و عقب خودرو کاملا تغییر کرده ولی اگر به دقت به کناره های خودرو نگاه کنید متوجه می شوید که در ها و سقف از 206 به عاریت گرفته شده و با تغییر در دستگیره ی در ها و آینه های بغل در این خودرو استفاده شده است.

           

 به نظر من نمای بیرونی تا حدود زیادی مطلوب به نظر می رسد ولی در نمای عقب همانند سلف خویش 206 اس دی بسیار بالا به نظر می رسد که چندان خوشایند به نظر نمی رسد.در جلو چراغ ها با بهره گیری از طرحی مناسب چشم نوازند ولی در عقب این حس به انسان دست می دهد که که کمی چراغ ها بیش از حد به طرفین کشیده شده و فضای زیاذی این بین خالی مانده است.

 نمای داخلی دارای حس ارزان قیمت بودن است و شما را به یاد تندر 90 یا همان رنو لوگان می اندازد که خود از نقاط ضعف این خودرو به شمار می رود.دو سه نکته نظرم را جلب کرد و یکی فرمان خودرو بود که در نهایت بی سلیقگی طراحی شده.کاری که طراحان کردند این است که دور غربیلک فرمان 206 را برداشته و یک طرح بسیار نا هماهنگ به آن خورانده اند که واقعا به نمای داخلی صدمه زده است.

             

 نکته ی دیگر این است که آیا در شب می توان به راحتی و خوانایی مندرجات کیلومتر شمار و دور موتور را دید؟؟!!رنگ های آبی کمرنگ،قرمز و سفید ما را دچار مشکل خواندن نمی کند؟

           

 در ضمن ایران خودرو یک سایت مخصوص همراه با عکس های کامل از داخل و خارج خودرو به همراه چند ویدیو کلیپ به خوبی این خودرو را معرفی کرده و بر خلاف سایپا در مورد مینیاتور،اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.

http://www.runna.ir/

اگر وقت کردید به این سایت هم یک سری بزنید.

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :