روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - دوشنبه ۱ تیر ۱۳۸۸

 وقتی تصاویری که مردم در تظاهرات گرفتند را می بینید مو بر تن سیخ می شود!شرم آور است!خجالت آور است!

آیا با کشتن مردم ،حالا با هر در خواستی که به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی ایران در خیابان حاضر می شوند، مشکل نظام و مملکت حل می شود؟؟؟حالا گیرم که غیر قانونی تجمع کرده باشند ولی آیا مجازات این جرم،مرگ است؟

تصاویر واقعا دلخراش است . . .

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸

این روزها هر که مرا می بیند یکراست می گوید:اوضای سختی است در ایران.این را با یک حالت ترحم و همچنین همدردی بیان می کنند که دلت می خواهد زمین دهان باز کند و تو را به عمق خود فرو ببرد!کمی تا قسمتی حال و روز کسانی مثل عراقی ها و افغانی هایی که در خارج از کشورشان زندگی می کنند و باید با این گونه نگاه ها و حرف ها برخورد داشته باشند را می فهمم . . .

از سیاست هیچ وقت خوشم نمی آمده و امروز هم به همان صورت!ولی در این بین به خون هایی که ریخته شده فکر می کنم و اینکه خانواده های آنها امروز را چگونه می گذرانند . . . و دانشجویانی که در کوی دانشگاه و دانشگاه های دیگر طعم دردناک باتوم و سوزناک گاز اشک آور را چشیدند . . .

امیدوارم خدا خودش اوضاع مملکت را بهبود بخشد . . .

آمین

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - شنبه ٢۳ خرداد ۱۳۸۸

امروز تا ساعت 2:10 دقیقه کلاس داشتم!وقتی کلاس تمام شد با عجله به خانه آمده و شناسنامه را برداشته و راه افتادم!محل زندگی من حدود 140 کیلومتر از توکیو فاصله دارد و اگر می خواستم سوار قطار معمولی بشوم،به انتخابات که تا ساعت 6 بود نمی رسیدم!بنابراین مجبور شدم مقداری بیشتر از جیب مایه گذاشته و سوار بر شین کان سن(Shinkansen) که مبلغ کرایه ی آن تقریبا دو برابر است شوم.

در شین کان سن هم برای اینکه حوصله مان سر نرود کمی مطالعه کردیم!

           

           

امسال با توجه نسبت به چهار سال پیش خیلی شلوغ تر بود و مردم زیادی برای انداختن رای خودشان به سفارت آمده بودن و با اینکه از ساعت 6 گذشته بود ولی باز مردم می آمدند و رای می دادندتشویق

           

                   

           

ما هم بعد از انداختن رای به صندوق به دیدن یکی از دوستان رفتیم و حال و هوایی در شهر بسیار دوست داشتنی و شلوغ توکیو تازه کردیمنیشخند

           

           

این یک روز پر از دویدن که از قطار جا نمانیم که از انتخابات جا نمانیم،خلاصه کلا از غافله جا نمونیم!!اوه

پ.ن.خدا به خیر بگذرانداسترس

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ٢۱ خرداد ۱۳۸۸

قابل توجه هم میهنان عزیز مقیم ژاپنلبخند

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ۱٧ خرداد ۱۳۸۸

در 25 می (ماه گذشته) در توکیو و در شهر میتاکا،سوبارو اقدام به گشایش یک گالری کرده است به نام CAR DO SUBARU 三鷹. در این نمایشگاه مدل های مختلف سوبارو به نمایش درآمده و همچنین به معرفی تکنولوژی و مدل های مختلف STI (Subaru Technicall International) پرداخته شده است.

           

  همانطور که می دانید STI مدل هایی است که برای مسابقات استفاده می شده و البته مدلی که قابل عرضه برای عموم هم به فروش می رسد.قسمت هایی که خودرو ها به نمایش در آمده اند  به دوقسمت STI کانسپت زون(Concept zone) و STI هیستوریک زون (Historic zone) تقسیم شده است.در این قسمت خودروهای مسابقه ای که در مسابقات شرکت داشته اند از جمله مسابقه ی WRC نیوزلند در سال1993 که یک سوبارو لگاسیRS بود که به رانندگی کالین مک ری به اولین پیروزی دست یافت به نمایش در آمده است.

           

در قسمت STI کانسپت زون علاوه بر قطعات اسپرتی ،اقلامی از محصولات STI به نمایش در آمده است.همچنین در این قسمت جوایزات و افتخاراتی که در مسابقات کسب گردیده هم به نمایش گذاشته شده است.

           

 بنده هم به عنوان یک سوبارو دوست لحظه شماری می کنم تا یک فرصتی دست دهد تا از این محل بازدید کنم و در این صورت حتما گزارشی را در این مورد خواهم نوشت.

با تشکر

تاکاشی

منبع:http://www.carview.co.jp/news/2/109294

نویسنده: تاکاشی - سه‌شنبه ۱٢ خرداد ۱۳۸۸

 لحظه های ماندگار!البته لحظه های مورد نظر من لحظه های ماندگار خودرویی است!دیروز خبر ورشکستگی جنرال موتورز از اون لحظه های غم انگیز هر دوستدار خودروست!یا همین مدتی قبل که پونتیاک به خاطر وضع بد اقتصادی و فروش بسیار کم از صحنه ی خودروسازی حذف شد!البته من هیچ وقت نبوده که از ماشینهی غول پیکر و SUV های آنها بدم بیاید ولی آنقدر هم علاقه مند نبودم !چیزی که اینجا مورد توجه قرار می گیرد این است که بحران اقتصادی تاثیر بد خودش را بر روی تقریبا اکثر آنهایی که در این زمینه کار می کنند می گذارد و کسانی هم مثل بنده که امید دارم بتوانم در این زمینه فعالیت کنم آینده ی مبهمی پیش روی خود می بینم!

          

          

لحظه های ماندگار همیشه تلخ نیستند!اولین باری که با یک خودروی جدید که شما به آن علاقه دارید وقتی مواجه می شوید هم یک لحظه ی ماندگار است.یادم می آید اولین باری را که سمند را دیدم!در یک پارکینگ یک شرکت دولتی پارک شده بود و من فقط از بیرون چند دقیقه داشتم ماشین را نگاه می کردم،بریم بسیار جالب بود که بعد از مدت ها که صحبت از خودروی ملی بود بالاخره توانستم آن را ببینم.

          

یکی از لحظات به یاد ماندنی دیگر هم ماندن در صف به مدت حدود 45 دقیقه برای دیدن نیسان GTR در توکیو موتورشو 2007 بود!که واقعا ارزش دیدن داشتتشویق

          

 البته بعضی اوقات دیدن این خودروهای جدید می تواند خطرناک هم باشد مخصوصا موقع عبور از خیابان!یک بار نزدیک یک راننده ما را زیر بگیرد و اعتراض خودش را هم با یک بوق حسابی اعلام نمود!نیشخند

و شاید ماندنی ترین این ها اولین تجربه ی رانندگی باشد!اولین تجربه ی رانندگی من با یک تویوتا هایلوکس 1984 قرمز رنگ در سن 15 سالگی است!هیچ وقت یادم نمی رودگاوچران

          

پ.ن.دقایقی پیش زلزله آمد!

پ.ن.2.چقدر خوبه روزا آفتابی باشن!

پ.ن.3.منم ماشین می خوامابله

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ٧ خرداد ۱۳۸۸

بالاخره طرح پیستون موتور ما تکمیل شد و امروز از استادمان OK گرفتیم!این فقط قسمت پیستون هست و بقیه ی قسمت های موتور را هم  باید طراحی کنیم  و قرار است فردا به ما بگویند که چه باید بکنیم.تا دقایقی پیش هم داشتم رپورت برای آزمایشی که در مورد موتور بنزینی انجام دادیم را می نوشتم که گفتم یه وبلاگی تازه کنیمگاوچران

          

به هر وبلاگی که سر می زنم سخن از انتخابات است.خیلی ها را دیدم که می خواهند رای بدهند و بعضی ها هم نه!ولی من از اون دسته هستم که اگر حتی هزاران کیلومتر از محل رقابت هم دور باشم ،باز می روم رای می دهم و عقیده دارم با تمام مشکلاتی که ما داریم این تنها کاری هست که از دست من بر می آید که در حال حاضر می توانم برای کشورم انجام بدهملبخند

          

پ.ن.از رنگ ماشین بالایی خوشمان می آیدنیشخند

پ.ن.2.در سرزمین آفتاب امروز ابری است!!!!خمیازه

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - دوشنبه ٤ خرداد ۱۳۸۸

 هفته ی پیش عرضه ی مدل جدید سوبارو لگاسی در ژاپن آغاز شد.من و 3 تا از دوستانم تصمیم گرفتیم برای آشنایی بیشتر و رانندگی با آن به یکی از نمایندگی های سوبارو رفته و از نزدیک به بررسی مدل جدید بپردازیم.دو تا از دوستانم خودشون سوبارو دارند و دیگری یک سوزوکی سویفت اسپورت ولی یکی از آنها با ون خانوادگیشون آمده بود که در محل ملاقات همه سوار یک ماشین شده و با هم به نمایندگی برویم.

          

          

راستش مدل قبلی سوبارو لگاسی یک ماشین بزرگ و اسپورتی بود که در مدل جدید بیشتر به لوکس بودن توجه شده تا اسپرتی بودن! که این کمی ناراحت کننده بود!این خودرو از دو موتور ،یکی به حجم 2.5 لیتر و 170 اسب بخار در 5600 دور دقیقه و علاوه بر این موتور در مدل Outback از یک موتور 3.6 لیتری به قدرت 260 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه بهره می برد.از نظر ظاهری هم بیشتر حالت لوکس بودن دارد تا حالت اسپرتی!ابعاد خودرو افزایش پیدا کرده ولی رانندگی با آن اصلا مشکل نیست.در داخل خودرو هم طراحی داشبورد و کنسول شباهت زیادی به مدل ایمپرزا پیذا کرده ولی به نظر من طرح قبلی از بالانس بهتری برخوردار بود چه در داخل خودرو و چه در خارج خودرو.

          

         

بعد از رانندگی و بررسی خودرو به همراه دوستان یک سری هم به آکاگی زدیم و بعد از آن هم به یک رستوران ایتالیایی رفتیم و پتزا زدیم به بدن!!

          

چون خانه ی من و یکی از دوستان سوبارو سوار که از قضا آن هم یک سوباروی دو نسل قبل(2003) بود قرار شد که من به همراه او برگردم و بقیه ی بچه ها هم با ماشین خودشون!ولی چشمتان روز بد نبیند که این دوست ما عجب درایوریستتشویق!

          

سوباروی دوست ما که از اون عشق ماشین های بدجور و اساسی است از یک موتور 2000 سی سی تویین توربو(Twin Turbo) بهره می برد که قادر به تولید 280 اسب بخار است!شما وقتی کاپوت را بالا می زنید از بزرگی این موتور و همچنین 2 توربو چارجرش متحیر می شوید!بغلاین دوست ما هم خیلی به ماشینش رسیده بود.خلاصه حدود ساعت 9 شب از راه های باریک و تو در توی کوهستانی آمدیم و از تندی و سرعتی که ایشون در پیچهای تند(حدود 120 Km/h) سر ما هم داشت درد می گرف و تو پیچ ها هم این نیروی جی هم که زیاااااااااااد!ابلهبا اینکه دیشب بود ولی هنوز کمی سرم درد می کنه!ولی باید اعتراف کنم که واقعا محشر بود و البته خطرناک!ولی من باید عادت کنم ،چاره ای نیست!این وظیفه ی هر عشق ماشینی هستنیشخند

          

خلاصه جایتان خالی خوش گذشت(البته سردردش . . . آخ)

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - جمعه ۱ خرداد ۱۳۸۸

 در ماه مارس وقتی به خانه ی جدید آمدم باید میز و جاکتابی و چند وسیله برای خانه می گرفتم که جایی برتی درس خواندن و جایی هم برای کتابهایم داشته باشم.برای همین با پیشنهاد یکی از دوستان قرار شد برای خرید به ایکیا(Ikea) که یک فروشگاه لوازم منزل هست برویم.البته برای رفتن به آنجا مسلما یک خودرو نیاز بود و اینجا بود که تاکاشی دست به کار شد!نیشخندمعمولا در این مواقع انتخاب خودرو و البته رانندگی با آن به عهده ی من است به خاطر اینکه دوست بنده فعلا گواهی نامه ی رانندگی نداشتتشویق 

          

 یه مدتی بود دلمان می خواست با یکی از این ماشین های MPV هفت نفره رانندگی کنیم و چون می خواستیم میز و صندلی و . . . بخریم می خواستیم ماشین بزرگ اجاره کنیم.

          

 ماشینی که اجاره کردیم یک تویوتا آیسیس فول آپشن تیپ Platana با یک موتور 2000 سی سی به قدرت 155 اسب بخار در 6000rpm که در رانندگی به نظرم کافی به نظر می رسید.ماشینی که ما اجاره کردیم فقط 300 کیلومتر کار کرده بود و تقریبا نو بود.

          

          

 برای شروع حرکت اول از همه آدرس فروشگاه را در سیستم ناوبری خودرو GPS وارد کردیم و شروع به حرکت کردیم.با توجه به این که این اولین تجربه رانندگی من با اوتومبیلی به این بزرگی بود ولی رانندگی بسیار راحت انجام می شد.در سبقت ها هم موتور خودرو بسیار پرقدرت ظاهر می شد و با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک شما هیچ کم و کسری در انتخاب با توجه به شرایط نداشته ،همچنین می توانید به کمک پدال های پشت فرمان هم به تعویض دنده بپردازید که آن هم تجربه ای جالب بود.

          

         

 بعد از خرید هم صندلی های عقب را خوابانده و همه ی وسایل را به راحتی در داخل خودرو جا دادیم و عازم خانه شدیم تا این روز بهاری را به خوبی به پایان برده باشیم.

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :