روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸

شاید باورتان نشود که من هیچ وقت از این ماشین خوشم نمی آمد!ولی به عنوان یک عشق ماشین ترجیح دادم که حداقل یک بار با آن رانندگی کرده و بعد در مورد آن قضاوت کنم که اتفاقا تجربه ی بسیار جالبی بود!

 این خودرو اولین بار در سال 1998 با ظاهری مشابه با سایر هاچ بک ها به بازار عرضه شد و در طراحی آن از خطوطی با لبه ی تیز استفاده شده بود که البته حرف زیادی هم برای گفتن نداشت.این مدل تا سال 2002 تولید گردید.

          

ولی در نسل دوم یک تفاوت آشکار در طراحی پدید آمد که این خودرو را از بسیاری خودروهای دیگر متمایز می کرد!خودرویی که حتی طراحی عقب آن متقارن نبود!من هیچ خودروی دیگری را سراغ ندارم که اینگونه طراحی شده باشد!این خودرو در سال 2004 پرفروش ترین خودروی سال ژاپن شد و این باعث تعجب خیلی ها گردید.

          

          

سال گذشته مدل جدید نیسان کیوب معرفی شد و فرصتی هم نصیب ما گردید تا با آن تا به یوکوهاما رفته و از ساختمان مرکزی نیسان دیدن کنیم.

این خودرو در نگاه اول شباهت هایی با مدل قبلی دارد ولی دی این مدل خطوط بدنه ملایم تر و از خطوط خمیده در آن زیاد استفاده شده ولی هنوز هم یک مکعب است!به نظر من این خودرو با این طراحی شاید بیشتر مورد پسند خانم ها باشد تا آقایان!به شخصه اگر من هم پول خرید یک دستگاه کیوب را داشتم هیچ وقت این خودرو را انتخاب نمی کردم!

          

          

وقتی وارد خودرو می شوید باز هم با یک طراحی غیر معمول روبرو می شوید.از شیب روی داشبورد خبری نیست و کنسول بسیار عمودی طراحی شده است.در کنار این ستون A شما را در پیچ ها دچار مشکل دید می کند.یکی دیگر از نکاتی که جلب توجه می کند فاصله ی زیاد شما با شیشه ی جلو است که آن هم بسیار عمودی طراحی شده و در سر چهار راه ها شما دیگر نمی توانید چراغ رهنمایی بالای سرتان را ببینید که مشکلی است که باید با آن کنار بیایید.

          

                   

به خاطر طاحی جعبه ای شکل آن نباید انتظار چندانی در اتوبان ها از آن داشته باشید ولی وقتی در اتوبان با آن رانندگی کردم خیلی بهتر از آنچه تصور می کردم ظاهر شد.خودروی مورد بحث دارای موتور 1.5 لیتری بود  و قدرت آن هم به نظر معقول بود.البته باید بگویم که این خودرو به خاطر ارتفاع زیادش دارای مرکز ثقل بالایی است،این در سر پیچ ها خودش را نشان داده و خودرو به سمت بیرون پیچ متمایل شده و به شما می گوید که بیش از این گاز ندهید!

          

اگر بخواهم یک جمع بندی کلی از این خودرو داشته باشم باید بگویم که این خودرو برای کسانی است که یک خودروی جادار می خواهند و انتظار رانندگی اسپرت از خودرویشان نداشته و بیشتر می خواهند صاحب خودرویی متمایز با سایرین باشند.

          

مدل های قبلی نیسان کیوب فقط مختص ژاپن تولید می شد ولی نیسان تصمیم گرفته که این خودرو را در اروپا و آمریکا هم عرضه کند.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - سه‌شنبه ٢٧ امرداد ۱۳۸۸

رفتیم به یوکوها در استان کاناگاوا.شهر یوکوهاما که مرکز استان نیز هست حدود 30 کیلومتر با توکیو فاصله دارد و یک شهر ساحلی با مناظر بسیار زیباست.

                    

این عکس هایی که در بالا می بینید،ساحل یوکوهاما(Yokohama Bay) هست که توسط دوستم دیلوز گرفته شده و بقیه ی عکس های او را هم می توانید در لینک پایین مشاهده کنید.

و اما نیسان!همانطور که در پشت قبلی خدمتتان عرض کردم دفتر اصلی نیسان از توکیو به یوکوهاما منتقل شده و ما هم برای زیارت رفتیم آنجا!برخلاف محل قبلی که جای کوچکی برای نمایش مدل های نیسان داشت،در اینجا یک فضای بزرگ و البته بسیار مدرن به نمایش خودروهای نیسان اختصاص داده شده بود و مدل هایی هم که در ژاپن به فروش نمی رسند هم نمایش داده شده بود.

                 

                 

          

          

در محل در ورودی یک دستگاه خودروی مسابقه ای و یک دستگاه داتسون مدل 15 مربوط به سال 1936 و در روبروی آن هم یک خودروی کانسپت که در نمایشگاه خودرو توکیو 2007 هم حضور داشت قرار داشت.

          

                  

         

در این بین گل سرسبد محصولات نیسان ،GTR Spec-V بود که با قیمت 15 میلیون ینی هم به نظرم گرانترین محصول هم بود!این خودرو که مدل ارتقا یافته ی GTR هست با استفاده از کربن فایبر در قسمت های مختلف و ترمزهای کربن سرامیک ،یک سوپر خودروی واقعی است.

          

          

          

انصافا جای بسیار جالب و مدرنی را درست کردند و شما در این محل از همه سنی می دیدید که آمده اند برای بازدید و در آخر هم می توانید به بوتیک بروید و انواع و اقسام کیف،تی شرت،خودروی مدل نیسان را خریداری کنید و این بازدید یک خاطره ی زیبایی می شود از دیدار با نیسان!

این هم لینک عکس های یو کوهاما (دوستم دیلوز)

diloz

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - جمعه ٢۳ امرداد ۱۳۸۸

هوا گرررررررم است و شرجی!اگر فقط گرم بود باز می شد یک کاری کرد،ولی شدیدا شرجی است!شر شر عرق میریزی ولی اصلا خنک نمی شوی . . .

2 روزی است که امتحان دانشگاه تمام شد و الان در تعطیلات تابستان قرار داریم.در مدت امتحانات معمولا برای درس خواندن می رفتم به دانشگاه و آنجا درس می خواندم،همه چیز خوب بود و آرام تا وقتی که یکی از این دخترهای دانشگاه با کفش پاشنه بلند به داخل کتابخانه وارد شده و با آن صدای روی مخ ما رژه رفته و ما هم هر چیزی که خوانده بودیم یکدفعه می پرید!!آخه یکی نیست به اینها بگوید که اگر یک روزی خواستی بیایی کتابخانه آن روز یک کفش دیگر بپوش!!!!

فردا برای گرفتن خروجی به سفارت خواهم رفت و امیدوارم کارم زیاد طول نکشد!دعا کنید.بعد از آن به همراه دوستان ژاپنی به یوکوهاما ،جایی که به تازگی میزبان دفتر مرکزی نیسان شده است خواهیم رفت.در این محل علاوه بر خودروهایی که در ژاپن به فروش می رسند،خودروهایی که در اروپا و آمریکا به فروش می رسند و در ژاپن عرضه نمی شوند هم به نمایش در آمده اند.

                          

          

          

          

          

          

محل دفتر قبلی نیسان در توکیو ود در منطقه ی گینزا قرار داشت که پارسال رفتیم و دیدیمعینک

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - چهارشنبه ٢۱ امرداد ۱۳۸۸

باز هم یک ایمپرزای دیگر!سوبارو ایمپرزاSTI Spec C که مدل اسپرتی تر و سبک شده(Light Weight Version) از این خودرو است،در حالیکه از موتوری یکسان با STI بهره می برد ولی از توربوی بزرگ تر و با تکنولوژی بهتری ساخته شده و با استفاده از کاپوتی که از آلومنیوم ساخته شده و باتریی با وزن کمتر و صرفه جویی وزنی در قسمت های مختلف باعث شده وزن آن 70 کیلوگرم سبک تر گردد.در خودروهای اسپرت هر چه از وزن کمتری برخوردار باشد دارای قابلیت های بیشتری در هندلینگ ایجاد می شود که این نکته از دید مهندسان سوبارو نیز دور نمانده است.

          

          

          

          

این خودرو به تعداد محدود 900 دستگاه ساخته می شود و دارای قیمتی حدود 35 تا 40 هزار دلار بسته به مدل خواهد داشت.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - چهارشنبه ٢۱ امرداد ۱۳۸۸

انصافا ترسناک بود و طولانی!!!رفتم و در چارچوب در ایستادم تا تمام شود!این مال 9 آگوست،دو روز پیش بود که یک زلزله در عمق 340 کیلومتری آبهای ژاپن به قدرت 6.9 ریشتر به وقوع پیوست و چون عمق آن زیاد بود در منطقه ی ما در حدود 3ریشتر گزارش شده است.

امروز صبح ساعت 5:06 هم یک زلزله ی بسیار شدید استان شیزواوکا را لرزاند،قدرت آن 6.6 ریشتر در عمق 20 کیلومتری که بسیار شدید تر از زلزله ی دو روز پیش بود و اینجا هم قدرت زلزله 3 ریشتر گزارش شده!اخبار را که می خواندم حدود 110 نفر مجروح شدند ولی خوشبختانه کسی تا به حال کشته نشده.

آژیر خطر هم به صدا در آمد و در تلویزیون هم چندین ثانیه قبل از وقوع زلزله یک آژیر پخش شد و بعد از آن گوینده ی تلویزیون شروع کرد به اخطار دادن که چند ثانیه ی دیگر زلزله می آید و هشدارهایی از قبیل دوری کردن از وسایلی که امکان دارد واژگون شوند داد.

این هم مشکلات روی گسل بودن!

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ۱ امرداد ۱۳۸۸

باید شمع ها عوض بشه!چون خوب جرقه نمی زنه،چون اگه درست جرقه می زد تا حالا جواب این سوالو نوشته بودم!امکان داره مال خوردگی رینگ پیستون باشه!آب روغن غاطی کرده و گرنه سر یه مساله که اینقدر وقت نباید صرف کرد!جلوبندی اومده پایین،دست انداز نیست!چاله که چه عرض کنم؟؟!! گودال!!!!تمام فنر ها رو باید فابریک بندازی که دوباره نیازی به تعویض نداشته باشه!کلاچ لیز می خوره و دنده ها هم که جا نمی ره،واشر سر سیلندر سوخته، . . . .

به علت نبود قطعه در تعمیرگاه مجاز باید 3 هفته منتظر شد!(یعنی اینکه ما امتحان داشته بیدیم و 3 هفته ی دیگر می آپیمابله)

پ.ن.1.Takashi Gone Mad

پ.ن.2.If I Wasn't Such a Dork,I'd be really Awesome!!!!

پ.ن.3.大人になりなさい

         

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :