روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸

نسل چهارم تویوتا پرادو در ماه سپتامبر در ژاپن عرضه شد.در این مدل اندازه ی بدنه نسبت به مدل پیشین رشد کرده و چهره ای تنومند که شباهت زیادی به برادر بزرگ تر که همانا لندکروز باشد به نمایش گذاشته شده است.ابعاد بدنه 45mm در طول و 10mm در عرض افزایش پیدا کرده است.این مدل در دو ظرفیت 5 و 7 نفره عرضه خواهد شد.موتور هایی که به کار گرفته خواهند شد یکی 6سیلندر V به حجم 4 لیتر و دیگری 4 سیلندر 2.7 لیتری که با سیستم 4WD تمام وقت عرضه شده است.در ایران مدل 6 سیلندر با گیربکس اتوماتیک در دو مدل آف رود و آن رود به قیمت های 89.900 و 93.900 میلیون تومان عرضه می گردد و همچنان مدل 2009 با موتور 2.7 لیتری هم فروشش ادامه دارد.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - جمعه ٢٩ آبان ۱۳۸۸

پخش سری جدید تاپ گیر یکشنبه ی گذشته از کانال 2 بی بی سی آغاز شد.در این سری هم مانند گذشته،جِرِمی،هَمِند و جِیمز باز کلی ماشین منفجر کرده و کلی دیگه را داغون کرده تا همچنان راه گذشته شان را اِدامه داده باشند . . .

  

 فسمت اول (در عکس،اینجا از راست به چپ جرمی،هَمِند و جِیمز مشغول آماده کردن خودشان برای برنامه هستند)قرار است این سه خودرو که آستون مارتین،فراری کالیفرنیا و لامبورگینی گالاردو را برای پیدا کردن بهترین جاده ی دنیا به رومانی ببرند!

 

Lamborghini LP560-4 Spyder, Aston Martin DBS Volante, Ferrari California

این جاده که اسمش Transfagarasan است،بلند ترین جاده در رومانی از سطح دریاست و تا ارتفاع 2036 متری ادامه پیدا می کند.این جاده توسط دیکتاتور سابق رومانی ساخته شده و بیشتر مانند پیست مسابقه هست تا یک جاده ی معمولی!

دوستانی که می توانند ببینند حتما از دیدن این برنامه لذت خواهند برد.

با تشکر 

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - جمعه ٢٢ آبان ۱۳۸۸

آسمون باز سیاهه،زمستون باز تو راهه،می گفتی دروغ گناهه،نمی تونم دروغ بگم،من گریه کردم،نه!گریه نکن،اشکاتو پاک کن یه روز بر می گردیم به خونمون . . .

بازم روزای غم،بازم بارون و رعد وبرق،دلم تب میزنه واسه شب تهرون . . .

تو ایران زنده شدم ،همون جاست جای مردن . . .

 معمولا آهنگای ایرانی زیاد گوش نمی دم ولی این خیلی به دلم نشست:گریه نکن از  تی ام بکس.

دوباره هوا سرد شده و باز هم روزهای یکنواختِ سردِ بارونی و ابری را باید هر روز نظاره گر باشیم!اساسی دلمان هوای وطن کرده!خیلی ها فکر می کنن اونایی که این ور آب هستن،هر روزشون بهتر از روز قبلشونه و دیگه هیچ دردی ندارن . . .

 

 دارم به اونایی که فکر می کنم که هیچ وقت نمی تونن برگردن،حالا به هر دلیلی . . . اینکه نتونی برگردی،حتی فکرش هم دیوانه کنندس . . .

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - شنبه ۱٦ آبان ۱۳۸۸

سه شنبه گذشته،سوم نوامبر به همراه چند تا از دوستان با اجاره یک تویوتا مینی ون صبح ساعت 8:30 به راه افتادیم و حدود ساعت 1 بعد از ظهر به نمایشگاه رسیدیم.اولین نکته ای که متوجه شدم این بود که بلیت خودم و دوستم که دست من بود را یادم رفته بود بیارم و مجبور شدم برای هر بلیت 1300 ین دوباره بپردازم البته به دوستم گفته بودم که من ممکنه گم کنم بلیتش را!!!ولی گفتم همشو می پردازم ولی نصفشو به زور پرداخت!!من هم چون اصرار می کرد قبول کردم!!ولی حسابی حالمان گرفته شد!!!گریه

وقتی وارد نمایشگاه شدم با بازدید کنندگان بسیار کمی نسبت به دوسال پیش روبرو شدم که البته خبر بدی نبود چون راحت تر می شد از خودروها دیدن کرد ولی این کمی بازدید کنندگان دلیل واضحی داشت!تنها خودرو سازان خارجی،لوتوس و دیگری خودروساز گمنامی از کره بود.در کنار خودروسازها شرکت های قطعه ساز،شرکت های تایر سازی،اسباب بازی،غرفه ی بازی معروف گران توریزمو و همچنین غرفه ای که Car Of The Year ژاپن را از  سال 1981 به نمایش می گذاشت.امسال تویوتا پریوس نسل سوم این جایزه را دریافت کرد.

در اینجا چند عکس که از نمایشگاه گرفتم را می گذارم.امیدوارم مورد توجه واقع شود.

سوبارو هایبرید کانسپت

 

سوبارو لگاسی B4 GT300

 

هوندا CR-Z کانسپت

هوندا اسکای دِک

هوندا سیوسک تایپ آر

سوزوکی کیزاشی

مرسدس بنز اِس اِل آر

میتسوبیشی اَوت لندِر

نیسان فوگا

لامبورگینی گالاردو والنتینو بالبونی

لوتوس استیلت

لکسس LF-CH

 

لکسس LF-A

این هم اثر هنری لکسس از مدل LF-A

لکسس FT-86

این هم مزدا 3 جدید که واقعا زیباستقلب

این تعدادی از عکس هایی بود که در نمایشگاه گرفتم که به نظرم جالب بود.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸

روز یکشنبه اول نوامبر در دانشگاه ما فستیوال خودورهای کلاسیک با شرکت 210 خودروی نمایشی و 70 خودروی رالی کلاسیک برگزار شد.امسال چهارمین سال برگزاری نمایشگاه بود و از پارسال خیلی شلوغ تر بود.تا سال گذشته هنوز خیلی ها از برگزاری ابن فستیوال خبر نداشتند ولی امسال با تبلیغ خوب تعداد بیشتری از مردم برای تماشی آمدند.بزدید برای همه رایگان بود و خودروها در محوطه دانشگاه چیده شده بودند.در بین خودروها نام های مشهور مانند فراری،لامبورگینی،مزراتی،پورشه و بسیاری دیگر دیده می شد.در این بین دو دستگاه هیلمن هم بود ولی هیچکدام هانتر(همان پیکان که نام ایرانی خودروی اینگلیسی هیلمن مدل هانتر)نبود.

از ساعت 9:30 فستیوال کار خود را شروع و تا ساعت 3:30 بعد از ظهر ادامه داشت.از ساعت 10 رالی خودروهای کلاسیک هم شروع شد که خودروها یا فاصله ی مشخص چند ثانیه ای محل را ترک می کردند و قانون به این صورت است که مسیر را باید با یک سرعت متوسط مشخص طی کرد و کم یا زیاد شدن زمان تاثیر منفی روی امتیازات می گذارد.

در کنار این خودروها غرفه های کوچکی هم بودند که همه جور اقلام خورویی از لوازم و قطعات تزئینی و جانبی خودرو،ماکت خودرو و انواع پوستر ،تی شرت و البته غذاهای ساندویجی می فروختند.

متاسفانه به خاطر قدیمی بودن دوربینم عکس های با کیفیتی نتوانستم بگیرم.فکر کنم باید کم کم به فکر یه دوربین جدید باشم.

مرسدس بنز اس ال

          

این یکی از منحصر به فرد ترین تولیدات تویوتا هست که فقط 337 دستگاه از آن تولید شده و از آن 5 دستگاه در فستیوال حضور داشتند!این مدل در توکیو موتور شو 1965 معرفی و در بین سال های 1967 تا 1970 تولید گردید.مدل رویاز این خودرو در فیلم  You Only Live Twice جیمز باند هم حضور داشت.این خودرو انقلابی بود در تصوری که از خودروهای ژاپنی وجود داشت.

toyota sprinter trueno

Aston Martin DB5

Toyota Publica

Porsche 356

Mazda Luce این مزدا توسط طراح معروف ایتالیایی جیوجیارو طراحی شده و همان 929 هست که در ژاپن به این اسم عرضه می شده و بین سال های 1966 تا 1972 تولید می شده.

بعدا دوباره در مورد خودروهای فستیوال خواهم نوشت.برای خودم هم بسیار جالب است و به نظرم مهم است که اطلاعاتم را در مورد خودروهای کلاسیک بالا ببرم.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - شنبه ٩ آبان ۱۳۸۸

فردا در دانشگاه ما فستیوال خودروهای کلاسیک برگزار می شود که تعداد زیاذی خودروی کمیاب و با ارزش در آن به نمایش در می آید.ساعتی پیش در دانشگاه بودم و دیدم که دارند مقدمات برگزاری را انجام می دهند.از بعضی خودروها فقط چند تا در ژاپن بیشتر نیست و بسیار نفیس هستند.فردا از فستیوال دیدن خواهم کرد و گزارشی از آن را خواهم نوشتلبخند

          

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸

در اینجا می خواهم چند تا عکس از نمایشگاه بگذارم و لینک عکس ها را هم می گذارم تا بقیه را در آنجا ببینید تا وقتی که خودم به نمایشگاه بروم و عکس هایم را در اینجا بگذارمچشمک

          

          

          

          

این عکس ها توسط این سایت گرفته شده،ملاحظه بفرمایید.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - شنبه ٢ آبان ۱۳۸۸

بالاخره این نمایشگاه هم پس از حرف و حدیث های فراوان که پیرامون آن بود 29 مهر برابر با 21 اکتبر آغاز به کار کرد.من شدیدا هیجان زده شدم و صبرم برای دیدن نمایشگاه به سر آمده!!نمایشگاه در روز 24 به روی عموم باز خواهد شد.

البته چون هنوز شخصا به نمایشگاه نرفتم نمی توانم تصویر کاملی از نمایشگاه تصویر کنم ولی مدت زیادی را صرف خواندن و دیدن عکس ها و فیلم ها کردم تا یک تصویر کلی از نمایشگاه به دست بیاورم.

همانطور که مشخص بود این نمایشگاه یک نمایشگاه خودروی کاملا ژاپنی است و تنها دو شرکت خودروسازی لوتوس و هیوندای در نمایشگاه حضور دارند که من به شخصه هیچ تصویر یا خبری از هیوندای ندیدم!البته اسم هیوندای به عنوان شرکت کننده در سایت نمایشگاه وجود دارد.

در این نمایشگاه با توجه به حضور نیافتن خودروساز های اروپایی و آمریکایی،یک فرصت محک و ارزیابی از تولیدات ژاپنی ها به وجود آمده است.هر ساله با توجه به حضور گسترده خودروسازان اروپایی وقت زیادی برای اینکه کاملا به تولیدات ژاپنی ها پرداخت صرف نمی شد.همچنین امسال با توجه به حجم زیاد نمایشگاه در سال های پیش که هیچ وقت نمی شد در یک روز به دیدن همه ی آن پرداخت،امسال با فراق بال هم به دیدن خودروهای موجود و هم به قسمت های جانبی نمایشگاه خواهیم پرداخت.

اگر نگاهی کلی به محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بباندازیم،به اهمت پرداختن به خودروهایی که با سوخت های جایگزین عرضه می شوند پی خواهیم برد.در نمایشگاه غالب خودروساز ها یک یا چند محصول که هیبریدی یا الکتریکی و یا حتی سلول سوختی باشند را عرضه کرده اند.

 من همیشه عقیده داشتم که خودروهایی که در حال حاضر به عنوان خودروی الکتریکی که به وسیله ی برق شارژ شده تنها یک راه عبور از مرحله ای است که بتوان به یک راه حل اساسی مانند سلول سوختی هستند.چون همانطور که می دانید برای تولید برق در جای دیگری دی اکسید کربن یا آلاینده های دیگر تولید می شوند و این مانند این است مه فقظ آلودگی را از شهر خارج و به جای دیگری ببریم.همچنین در خودروهای هیبرید هم معمولا دارای یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی هستند،همیشه یک وزن اضافه که همانا موتور دوم است وجود دارد و این باعث سنگین شدن خودرو شده و مصرف سوخت را افزایش می دهد.

در نمایشگاه هم دو شرکت هوندا و دایهاتسو مدل خودروهای سلول سوختی خود را عرضه کرده اند.البته دایهاتسو فقط پلت فرم سلول سوختی خود را به نمایش گذاشته است.

          

          

          

            

طرز کار به این صورت هست که شما به جای پمپ بنزین به پمپ هیدروژن می روید و در خودروی خود هیدروژن می ریزید و هیدروژن پس از ترکیب با اکسیژن و تولید محصول آب!! برق تولید می شود که برای موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

البته جدا کردن هیدروژن کار مشکلی است ولی تکنولوژی در آینده این مشکل را هم حل خواهد کرد.

در مورد نمایشگاه و دیگر خودروسازها در مطلب بعدی خواهم نوشت.

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :