روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - جمعه ٢٧ آذر ۱۳۸۸

این اولین تیزر تبلیغاتی هست که من از یک شرکت خودروساز خارجی دیدم و به نظرم جالب هست که بالاخره بعد از مدت ها حضور در بازار کشورمان یک خودروساز بیش از فقط تبلیغ برای یک خودرو،بلکه استراتژی خودش رو برای مشتری ایرانی هم تشریح می کند.

برای من همیشه سوال بوده که چرا همیشه وقتی به سایت خودروسازهای معروف می روید و در بین کشورها دنبال اسم ایران می گردی معمولا ایران در این لیست قرار ندارد ولی رنو از مدت ها پیش ایران را در لیست خود جای داده و این نشان می دهد که رنو برای مشتری ایرانی احترام قائل است.رنو در محصولات خود هم وسواس زیادی به خرج داده و همیشه کیفیت را در اولویت قرار داده است.

امیدوارم شرکت های خودروسازی دیگری هم که محصولات خودشان را در ایران عرضه می کنند بیشتر برای مشتری ایرانی احترام قائل شوند.

                    

                                

       برای دیدن فیلم جدید نشان تجاری رنو به صفحه ای به همین

نام در سمت چپ مراجعه کنید.

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ٢٦ آذر ۱۳۸۸

باز بوی محرم می آید و باز آرزو می کنی که کاش می توانستی و می رفتی به مجلس آقا تا کمی از این هیاهوی دنیای گردو غبار گرفته فاصله بگیری . . . 

اصولا محرم تو غربت حس غریبی است،یک جورهایی سخته که می بینی حتی دوستانِ هم دینت هم خبر ندارند که آقایی برای زنده نگه داشتن دینشان از همه چیزش گذشت . . . غریبانه غریب است . . . 

                             

ما را از دعای خود محروم نکنید.

تاکاشی

پ.ن.منبع تصویر بالا

نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ٢٢ آذر ۱۳۸۸

 ساعت 11:10 دقیقه ی شب یکی از دوستام زنگ زده می پرسه امشب تا چه ساعتی بیداری؟؟خنثی. . . بهش می گم نمی دونم،راستش زیاد خوابم نمی آمد!گفت که یه تویوتا آی کیو اجاره کرده داره میاد طرفای خونه ی ما که پر از جاده های کوهستانی هست یه دوری بزنه!گفت اگه نمی خوابی بیا با هم بریم به دور بزنیم!!ما را که می گویی که دیگر در پوست خود نمی گنجیــــــــــــم با کمال میل قبول می کنیمنیشخند

با هم رفتیم تو جاده های اطراف که مثل جاده چالوس پیچ های باحال دارد کلی دور زدیم!بعد هم رانندگی رو ما استاد کردیم تا بر تجاربمان افروده گردد!این کوچکترین ماشینی است که تا به حال با آن رانندگی کردم!

ماشین مورد وصف طولی کمتر از 3 متر دارد و طوری ساخته شده که حداقل 3 نفر انسان بالغ در آن جا بشوند.جالب این هست که برای جلو آوردن صندلی سرنشین جلو و برخورد نکردن زانوهای او و قسمت جلو دیگر خبری از داشبورد(Glove Box) نیست!البته قسمت عقب را دیگر جادار نمی توان نامید!!!دیگر یما هم انتظار کمری را نداشته باشیدنیشخند)

قبلا ماشین کوچک زیاد سوار شدم ولی این یکی با همه فرق می کرد و احساسی از سوار شدن در یک ماشین بزرگ تر داشت!وقتی پیاده می شوی و پشت سر را نگاه می کنی تازه یادت می آید که چه قدر این ماشین کوچک است!!

ولی در ماشین به این کوچکی دیگر خبری از صندوق عقبی که قابل استفاده باشد نیست و باید وسایل را روی صندلی عقب بگذارید!!قیمت این ماشین هم چون در آن از پلاستیک نرم و ظاهری باکیفیت استفاده شده زیاد ارزان نیست.حدودا قیمتش از 12 میلیون تومان شروع می شود.

این دوست من هم مثل بنده کلی عشق ماشین هست و با این سوپرایزش باعث شد ما سرماخوردگیمان را فراموش کنیم!

نمی دونم چرا خوب نمی شوم!ما را از دعای خویش نفراموشیدچشمک

پ.ن.قالب قبلی هر کار کردیم نشد که لینک ها رو گوگل ریدر کنیم به همین خاطر عوضش کردیمعینک

با تشکر

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - جمعه ۱۳ آذر ۱۳۸۸

مدتی است که در خیابان های ایران مهمان های ناخوانده ی چینی سرازیر شده اند که هر کدام زندگی خودشان را در قالب یک خودروی باکیفیت یک شرکت خودروسازی معروف شروع کرده و زمانی فروش خوبی داشته اند.بعد از مدتی که دیگر کسی حاضر به خریدشان نشد،در شرکت هایی در کشور های کمتر توسعه یافته با تغییراتی به فروش می رسند.در این بین کشورهای در حال توسعه ای هم پیدا می شوند که این محصولات بسیار بی کیفیت را خریداری کرده و در جهت خدمت به مردمشان به کار می گیرند!!!!

                    

دلیکای چینی هم موضوعی مشابه دارد!میتسوبیشی دلیکا در ژاپن عرضه می شود و دلیکای چینی بر پایه مدل سال 1986 این خودرو ساخته شده است.این مدل نسل سوم میتسوبیشی دلیکا بوده و از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر دیزل به قدرت 86 اسب بخار بهره می برده است که البته انتخاب های دیگری هم برای موتور وجود داشته است.

دلیکای چینی محصول شرکت ساوایست است؛این شرکت با تغییر قسمت جلو و عقب خودرو میتسوبیشی و جایگزینی موتور آن با دو گونه ی موتور میتسوبیشی 4 سیلندر با حجم 2 و 2.4 لیتری(با حجم دقیق: 1997 و 2350 سی سی) این خودرو را عرضه کرده است.موتور 2 لیتری قدرتی معادل 120 اسب بخار و مدل 2.4 لیتری 130 اسب بخار قدرت دارد.

در طراحی هیچ حرفی برای گفتن نیست!طراحی میتسوبیشی همراه با یک هماهنگی و تناسب در زمان خودش،تبدیل به یک طرح بسیار بسیار ضعیف شده که واقعا تعجب برانگیز است!!!بنده افتخار سواری با این چینی نا خوانده را نداشته ام و از کیفیت آن بی خبرم ولی به نظر می آیــد که چیزی عایدمان نشود؛اگر شما سوار شده اید نظر خود را بگویید تا که اطلاع رسانی شود؛ممنون می شویم.البته مدتها پیش سوار دلیکای ژاپنی شده ام و هیچ وقت فکر نمی کردم مدل تغییر یافته ی چینی اش این گونه در خیابان های ایران جولان بدهد . . . 

شرکت ساوایست مدل های قدیمی میتسوبیشی را بعضا با اعمال تغییرات و بعضی از مدل های روز میتسوبیشی را همانگونه به فروش می رساند.

مدل کنونی میتسوبیشی دلیکا همانگونه که در پایین می بینید!به هیچ وجه قابل مقایسه با مدل چینی آن نیست!

امیدوارم مسئولان در انتخاب های خودشان بیشتر دقت کنند و خودشان را جای کسانی بگذارند که باید با این چهار چرخ سَر کنند؛آنوقت حس و حالشان را درک خواهند کرد.

پ.ن.سایت شرکت وارد کننده که متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی از محصول در آن نیافتم!!! اِسنا

پ.ن.2.شرکت سازنده ساوایست

با تشکر 

تاکاشی

نویسنده: تاکاشی - پنجشنبه ٥ آذر ۱۳۸۸

به تازگی از مدل جدید هیوندای سوناتا در کره پرده برداری شده و نکته ی جالب این است که دیگر این مدل کپی یک مدل ژاپنی یا اروپایی نیست!طراحی جدید و اتفاقا زیبا به سبک کوپه ی 4 در،که حالت اسپرتی هم دارد.مدتی است که دیگر خودروسازهای کره ای سعی می کنند که خودروهایشان را خودشان طراحی کنند البته نه همه ی مدل ها!مثلا مدل جدید هیوندای جنسیس شباهت به مدل کراون تویوتا دارد.یا مثلا همین هیوندای سوناتا 2010 دارای یک طراحی داخلی شبیه به محصولات نیسان دارد ولی در کل کره ای ها با به خدمت گرفتن مدیران موفق در کمپانی های غربی سعی در فروش هر چه بیشتر محصولاتشان هستند.

موتورهایی که در این مدل به کار خواهند گرفته شد،یکی موتور 2 لیتری با قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 202 نیوتن و مصرف سوخت 7.8L/100km که 11% بهتر از مدل کنونی است و موتور دیگر حجمی معادل 2.4 لیتر خواهد بود که از مشخصاتش اطلاعی ندارم!!همه ی مدل ها از یک گیربکس جدید 6 سرعته بهره خواهند برد که برای هرچه بهتر شدن مصرف سوخت طراحی شده است.

  هیوندای سوناتا 2010 از یک سانروف پانوراما ی سه تکه،سیستم کمکی پارکینگ و یک اِل سی دی 8 اینچ برخوردار خواهد بود.پیش بینی می شود که تولید آن از اوایل سال آینده ی میلادی آغاز شود.

 

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :