روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - یکشنبه ٢٠ اردیبهشت ۱۳۸۸

 سوبارو،نامی که بسیاری نشنیده اند، ولی اگر شما یک عشق ماشین باشید با این خودروساز ژاپنی حتما آشنا هستید.محصولات سوبارو را در رالی زیاد دیده ایم و شاید معروف ترین مدل هم سوبارو ایمپرزا باشد.

            

 این خودروساز که کار خودش را در سال 1958 آغاز کرده،سال گذشته نیم قرن فعالیت خودش را جشن گرفت.در طول این 51 سال فعالیت،این خودروساز خودروهای خودش را به 80 کشور دنیا صادر کرده ولی هنوز در ایران حضور ندارد،فقط در زمانی که واردات خودرو آزار بود در دهه ی 70 شمسی تعداد اندکی به کشور وارد شد.البته زمزمه هایی از ورود این خودرو به کشور شنیده می شود ولی هنوز اخبار موثقی منتشر نشده است.سوبارو به خاطر موتورهای باکسری که تولید می کند هم بسیار مشهور است.در موتور های باکسر سیلندر به صورت مسطح و در جهت مخالف هم حرکت می کنند.

           

 اولین خودرویی که این خودرو ساز به بازار عرضه کرد یک مینی بسیار کوچک به نام سوبارو 360 بود که چون از یک موتور به حجم 356 سی سی استفاده می کرده،نام آن را 360 گذاشتند.این موتور 2 سیلندر دوزمانه تنها قدر به تولید 16 اسب بخار بود.وزن این خودرو فقط 385 کیلو بود و قادر بود 4 سرنشین را جابجا کند.

           

                   

 سوبارو از سال 1990 وارد رقابت های WRC شد و با مدل لگاسی توانست در سال 93 آغازگر پیروزی های سوبارو در این مسابقات باشد.سوبارو چند سال با لگاسی در این مسابقات شرکت می کرد ولی بعدا از مدل ایمپرزا در این مسابقات شرکت کرد و طومار موفقیت هایش را ادامه داد.متاسفانه در سال گذشته با شدت گرفتن بحران اقتصادی سوبارو تصمیم گرفت که برای همیشه از صحنه ی مسابقت WRC کنار برود.من هم به عنوان یه سوبارو دوست بسیار ناراحت شدم! . . .

           

          

بیش از یک سال پیش با چند نفر از دوستان ژاپنی که یکی شان سوبارو داشت به بازدید از کارخانه ی سوبارو رفتیم.باید بگم که دانشگاه ما در 30 کیلومتری شهری است که کارخانه و دفتر اصلی سوبارو در آن قرار دارد.در این مورد بعدا خواهم نوشت.

 با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :