روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸

شاید باورتان نشود که من هیچ وقت از این ماشین خوشم نمی آمد!ولی به عنوان یک عشق ماشین ترجیح دادم که حداقل یک بار با آن رانندگی کرده و بعد در مورد آن قضاوت کنم که اتفاقا تجربه ی بسیار جالبی بود!

 این خودرو اولین بار در سال 1998 با ظاهری مشابه با سایر هاچ بک ها به بازار عرضه شد و در طراحی آن از خطوطی با لبه ی تیز استفاده شده بود که البته حرف زیادی هم برای گفتن نداشت.این مدل تا سال 2002 تولید گردید.

          

ولی در نسل دوم یک تفاوت آشکار در طراحی پدید آمد که این خودرو را از بسیاری خودروهای دیگر متمایز می کرد!خودرویی که حتی طراحی عقب آن متقارن نبود!من هیچ خودروی دیگری را سراغ ندارم که اینگونه طراحی شده باشد!این خودرو در سال 2004 پرفروش ترین خودروی سال ژاپن شد و این باعث تعجب خیلی ها گردید.

          

          

سال گذشته مدل جدید نیسان کیوب معرفی شد و فرصتی هم نصیب ما گردید تا با آن تا به یوکوهاما رفته و از ساختمان مرکزی نیسان دیدن کنیم.

این خودرو در نگاه اول شباهت هایی با مدل قبلی دارد ولی دی این مدل خطوط بدنه ملایم تر و از خطوط خمیده در آن زیاد استفاده شده ولی هنوز هم یک مکعب است!به نظر من این خودرو با این طراحی شاید بیشتر مورد پسند خانم ها باشد تا آقایان!به شخصه اگر من هم پول خرید یک دستگاه کیوب را داشتم هیچ وقت این خودرو را انتخاب نمی کردم!

          

          

وقتی وارد خودرو می شوید باز هم با یک طراحی غیر معمول روبرو می شوید.از شیب روی داشبورد خبری نیست و کنسول بسیار عمودی طراحی شده است.در کنار این ستون A شما را در پیچ ها دچار مشکل دید می کند.یکی دیگر از نکاتی که جلب توجه می کند فاصله ی زیاد شما با شیشه ی جلو است که آن هم بسیار عمودی طراحی شده و در سر چهار راه ها شما دیگر نمی توانید چراغ رهنمایی بالای سرتان را ببینید که مشکلی است که باید با آن کنار بیایید.

          

                   

به خاطر طاحی جعبه ای شکل آن نباید انتظار چندانی در اتوبان ها از آن داشته باشید ولی وقتی در اتوبان با آن رانندگی کردم خیلی بهتر از آنچه تصور می کردم ظاهر شد.خودروی مورد بحث دارای موتور 1.5 لیتری بود  و قدرت آن هم به نظر معقول بود.البته باید بگویم که این خودرو به خاطر ارتفاع زیادش دارای مرکز ثقل بالایی است،این در سر پیچ ها خودش را نشان داده و خودرو به سمت بیرون پیچ متمایل شده و به شما می گوید که بیش از این گاز ندهید!

          

اگر بخواهم یک جمع بندی کلی از این خودرو داشته باشم باید بگویم که این خودرو برای کسانی است که یک خودروی جادار می خواهند و انتظار رانندگی اسپرت از خودرویشان نداشته و بیشتر می خواهند صاحب خودرویی متمایز با سایرین باشند.

          

مدل های قبلی نیسان کیوب فقط مختص ژاپن تولید می شد ولی نیسان تصمیم گرفته که این خودرو را در اروپا و آمریکا هم عرضه کند.

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :