روزی روزگاری،سرزمین آفتاب!
I Love Cars but Who Knows the meaning of Love
صفحات وبلاگ
نویسنده: تاکاشی - شنبه ٢ آبان ۱۳۸۸

بالاخره این نمایشگاه هم پس از حرف و حدیث های فراوان که پیرامون آن بود 29 مهر برابر با 21 اکتبر آغاز به کار کرد.من شدیدا هیجان زده شدم و صبرم برای دیدن نمایشگاه به سر آمده!!نمایشگاه در روز 24 به روی عموم باز خواهد شد.

البته چون هنوز شخصا به نمایشگاه نرفتم نمی توانم تصویر کاملی از نمایشگاه تصویر کنم ولی مدت زیادی را صرف خواندن و دیدن عکس ها و فیلم ها کردم تا یک تصویر کلی از نمایشگاه به دست بیاورم.

همانطور که مشخص بود این نمایشگاه یک نمایشگاه خودروی کاملا ژاپنی است و تنها دو شرکت خودروسازی لوتوس و هیوندای در نمایشگاه حضور دارند که من به شخصه هیچ تصویر یا خبری از هیوندای ندیدم!البته اسم هیوندای به عنوان شرکت کننده در سایت نمایشگاه وجود دارد.

در این نمایشگاه با توجه به حضور نیافتن خودروساز های اروپایی و آمریکایی،یک فرصت محک و ارزیابی از تولیدات ژاپنی ها به وجود آمده است.هر ساله با توجه به حضور گسترده خودروسازان اروپایی وقت زیادی برای اینکه کاملا به تولیدات ژاپنی ها پرداخت صرف نمی شد.همچنین امسال با توجه به حجم زیاد نمایشگاه در سال های پیش که هیچ وقت نمی شد در یک روز به دیدن همه ی آن پرداخت،امسال با فراق بال هم به دیدن خودروهای موجود و هم به قسمت های جانبی نمایشگاه خواهیم پرداخت.

اگر نگاهی کلی به محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بباندازیم،به اهمت پرداختن به خودروهایی که با سوخت های جایگزین عرضه می شوند پی خواهیم برد.در نمایشگاه غالب خودروساز ها یک یا چند محصول که هیبریدی یا الکتریکی و یا حتی سلول سوختی باشند را عرضه کرده اند.

 من همیشه عقیده داشتم که خودروهایی که در حال حاضر به عنوان خودروی الکتریکی که به وسیله ی برق شارژ شده تنها یک راه عبور از مرحله ای است که بتوان به یک راه حل اساسی مانند سلول سوختی هستند.چون همانطور که می دانید برای تولید برق در جای دیگری دی اکسید کربن یا آلاینده های دیگر تولید می شوند و این مانند این است مه فقظ آلودگی را از شهر خارج و به جای دیگری ببریم.همچنین در خودروهای هیبرید هم معمولا دارای یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی هستند،همیشه یک وزن اضافه که همانا موتور دوم است وجود دارد و این باعث سنگین شدن خودرو شده و مصرف سوخت را افزایش می دهد.

در نمایشگاه هم دو شرکت هوندا و دایهاتسو مدل خودروهای سلول سوختی خود را عرضه کرده اند.البته دایهاتسو فقط پلت فرم سلول سوختی خود را به نمایش گذاشته است.

          

          

          

            

طرز کار به این صورت هست که شما به جای پمپ بنزین به پمپ هیدروژن می روید و در خودروی خود هیدروژن می ریزید و هیدروژن پس از ترکیب با اکسیژن و تولید محصول آب!! برق تولید می شود که برای موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

البته جدا کردن هیدروژن کار مشکلی است ولی تکنولوژی در آینده این مشکل را هم حل خواهد کرد.

در مورد نمایشگاه و دیگر خودروسازها در مطلب بعدی خواهم نوشت.

با تشکر

تاکاشی

تاکاشی
یه عشق ماشین تو غریت.تو رشته ی مکانیک درس می خونم. تو وبلاگ از ماشین و زندگی در ژاپن و موضوعاتی که ذهنم رو مشغول کرده می نویسم.
کدهای اضافی کاربر :